Reklamacje i zwroty
Reklamacje i zwroty
Zadowolenie i satysfakcja Klientów to dla nas priorytet. Zależy nam na tym, aby Wasza radość z zakupów w Restilo trwała jak najdłużej, dlatego postanowiliśmy wprowadzić atrakcyjną politykę zwrotów i reklamacji.
Zwroty
Mogą Państwo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 360 dni od daty odebrania towaru. Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania oraz musi posiadać oryginalne opakowanie. Meble po całkowitym montażu nie podlegają zwrotowi. W celu odstąpienia od umowy należy odpowiednio wypełnić i przesłać Sprzedającemu podpisany formularz „oświadczenie o odstąpieniu od umowy” stanowiący załącznik do Regulaminu LINK i umieszczony na dole strony.
Adres do zwrotów :
FLHF S.A.
ul. Logistyczna 2-4
Bielany Wrocławskie
55 – 040 Kobierzyce
- 1. Restilo stosuje politykę darmowych zwrotów. Zwrotu można dokonać na dwa sposoby: poprzez paczkomaty InPost oraz firmę kurierską DPD. Aby dokonać zwrotu przez InPost należy wejść na stronę http://szybkiezwroty.pl lub w aplikację InPost i wyszukać nazwę naszego sklepu. Następnie wystarczy umieścić paczkę w dowolnym paczkomacie. Nie ma potrzeby drukowania etykiety. Natomiast wybierając zwrot poprzez firmę DPD należy wejść na stronę https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/zwroty-przesylek-dpd/, wypełnić wymagane dane i zamówić kuriera po odbiór bądź zanieść paczkę do dowolnego punktu DPD Pickup. W przypadku problemów ze zwrotem prosimy o kontakt mailowy z Biurem Obsługi Klienta: info@restilo.pl .
- 2. Koszt odesłania towaru do Sprzedającego w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość do kwoty nadania paczki wynoszącej poniżej 20 złotych ponosi Sprzedający. Koszt odesłania towaru do Sprzedającego w wysokości przewyższającej tą kwotę ponosi Kupujący. W celu uzyskania zwrotu poniesionych kosztów wysyłki należy przesłać Sprzedającemu na powyższy adres mailowy dowód opłaty kurierskiej.
- 3. Zwracany towar powinien posiadać oryginalne opakowanie. Produkty nie posiadające oryginalnych opakowań nie zostaną przyjęte na magazyn.
- 4. Towar może zostać także zwrócony samodzielnie na powyższy adres magazynu w terminie do 360 (trzysta sześćdziesiąt) dni od dnia otrzymania towaru. W tym przypadku na adres mailowy Biura Obsługi Klienta musi uprzednio zostać złożone oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- 5. Pieniądze zostaną zwrócone niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia przyjęcia zwrotu na magazyn przelewem bankowym na rachunek bankowy, z którego zostało opłacone zamówienie lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
Reklamacje
W przypadku, kiedy towar jest niezgodny z umową mogą Państwo zgłosić reklamację w ramach gwarancji bezpośrednio w serwisie producenta lub zgłosić reklamację w Sklepie z tytułu rękojmi.
1. Wybrane towary objęte są gwarancją. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.
2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. Sprzedawca odpowiada względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną, przy czym:
a. przez wadę fizyczną należy rozumieć niezgodność towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli towar:
- nie ma właściwości, które towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie sprzedaży oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Klienta
- został Klientowi wydany w stanie niezupełnym (np. brakuje instrukcji, jeżeli jest ona załączana przez producenta).
b. przez wadę prawną należy rozumieć niezgodność towaru z umową sprzedaży, w szczególności jeżeli towar:
- stanowi własność osoby trzeciej,
- obciążony jest prawem osoby trzeciej,
- ograniczenie w korzystaniu z towaru lub rozporządzaniu nim wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
3. Nie jest wadą fizyczną ubytek czy też uszkodzenie towaru, o którym Klient został poinformowany przed dokonaniem zakupu i zgodził się na przesłanie towaru w takim stanie.
4. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie. Reklamacja może zostać złożona: osobiście, telefonicznie, listem poleconym lub mailowo na adres: info@restilo.pl. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru. Klient może odesłać towar przesyłką pocztową ekonomiczną na adres Sklepu do doręczeń: FLHF S.A., ul. Logistyczna 2-4, Bielany Wrocławskie, 55 – 040 Kobierzyce.
5. Celem rozpatrzenia reklamacji towaru, Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany towar wraz z dowodem potwierdzającym nabycie go u Sprzedawcy (może to być np. paragon, faktura, dowód zapłaty za konkretne Zamówienie).
6. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz adres e-mail jakimi posłużył się do Klient składając zamówienie, określenie towaru, który jest reklamowany oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Klienta związanym ze składaną reklamacją. Reklamacja składana pisemnie powinna zawierać ponadto adres korespondencyjny Klienta. W przypadku braku ww. danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie ww. danych.
7. W ramach składania reklamacji Klient może żądać:
a. naprawienia towaru;
b. wymiany towaru na wolny od wad;
c. obniżenia ceny;
d. odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
8. Klient powinien zgłosić reklamację w ciągu roku od dnia dostrzeżenia wady. Termin na złożenie reklamacji nie może jednak zakończyć się przed upływem dwuletniego okresu odpowiedzialności Sprzedającego za towar. W przypadku Klientów, którzy nie są konsumentami zgłoszenie powinno nastąpić niezwłocznie po ujawnieniu wady.
9. Sprzedający w ciągu 14 dni ustosunkuje się do reklamacji towaru zgłoszonej przez Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
10. Odpowiedzialność Sprzedającego względem Klientów, którzy nie są konsumentami jest ograniczona do kwoty, jaką taki Klient zapłacił za objęty reklamacją towar i kwoty stanowiącej równowartość kosztów jego dostawy, w przypadku gdy przedmiotem reklamacji jest również dostawa. W przypadku uznania przez Sprzedającego reklamacji za uzasadnioną, taki Klient otrzyma towar wolny od wad lub zostanie mu zwrócona cena towaru. Wybór sposobu zaspokojenia roszczeń z tytułu reklamacji w tym przypadku, należy do Sprzedawcy a ciężar dowodu, że rzecz sprzedana ma wady, obciąża Klienta nie będącego konsumentem.
11. W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedający pokryje koszt ponownego wysłania towaru do Klienta. Zwrot środków następuje wedle zasad opisanych w Regulaminie LINK .